Emlak Broker - Mortgage Broker


Konut Kredisi Mortgage Kredi Faizi Emlak Piyasası Gayrimenkul Sektörü Haberler Makaleler Tavsiyeler Barındıran Kaynak Platform.Artık sitemize www.emlakbroker.com adresinden de ulaşabilirsiniz.

Ev sattığım müşterim beni 5 sene sonra bile arıyor, hakkını soruyor

Etiketler: |


Emlakçılık sektöründe müşteri ile kurulan ilişkilerin büyük önem taşıdığını söyleyen RE/MAX ABC ofisi brokeri Selami Arpacı, "Benim bir iddiam var. Aradan askerliği çıkarın, 22-23 senedir bu işi yapıyorum. 16 yaşındayken bir emlakçıda müşteri temsilcisi olarak başladım, sonra 18.5 yaşında kendi ofisimi açtım. Bunca sene, bir Allah’ın kulu bana ’Beni yanılttı, yanlış bilgi verdi’ dememiştir. Bu kadar iddialıyım. Bildiğim bir şeyi söylerim, bilgi veririm" diyor..


Bir masa bir kasa ile kurulan ilk emlak şirketlerinden bugünlere gelindi. Emlak sektöründe her geçen yıl daha fazla konut emlakçılar aracılığıyla satılıyor, daha fazla konutun kiralanmasında emlakçılar aracılık ediyor. Bugün yapılan emlak işlemlerinin yaklaşık üçte biri markalı emlak ofisleri aracılığıyla... Bu oran gittikçe artıyor. Örneğin, Amerika’da emlakçılar aracılığıyla yapılan işlemlerin toplamdaki oranı yüzde 98 olarak gösteriliyor. Türkiye’de de emlakçıların payının önümüzdeki birkaç yılda iyice artacağı ifade ediliyor.


Hizmet kalitesi arttı
Yerel emlakçılar da, emlak zincirleri de kaliteyi her geçen gün artırıyor. Sadece aracılık hizmeti veren kurumlar olmaktan çıkan emlak şirketleri günümüzde vatandaş için birer yatırım danışmanı gibi çalışıyor. Hangi bölgelerin geliştiğini ve prim yapacağını, hangi emlak aracının çok kazandırmaya aday olduğunu, hangi bölgelerde hangi konut projelerinin yapılacağını öngören emlakçılar; uygun vadeli kredi bulmadan alım-satımda tapu işlemlerine kadar her hizmeti müşteriyi hiç uğraştırmadan hallediyor. Meslekte hizmet çıtasını yüksek tutmayan emlakçıların ayakta kalma şansı da azalıyor.


Ödüllü bir emlakçıyım
RE/MAX ABC ofisi brokeri Selami Arpacı, sektörde son yıllarda yaşanan gelişimi, çekirdekten gelen bir emlakçı olarak olumlu bulduğunu söylüyor. "Ben 16 yaşında bu işe başladım, henüz 18.5 yaşında kendi ofisimi açtım ama markalı bir emlakçı olduktan sonra büyüdüm, bugün uluslararası ödül sahibi bir emlakçıyım" diyen Selami Arpacı, şöyle devam ediyor:
"Meslekteki ilk yıllarımda hatır gönül ilişkileriyle, müşterinin vicdanıyla yaptığımız bir ticaretti. Bir masa bir kasa ile yapılan bir işti. Meslekte anlayış gelişti. Ben bugün de müşteri ile sıcak temas sağlıyorum. Bunca yıllık meslek hayatımda bir müşterim benim hakkımda ’Beni yanılttı, bana yanlış bilgi verdi’ dememiştir. Bildiğim bir şey varsa müşteri ile paylaşırım. Detaylı bilgiler vererek müşteriyi aydınlatırım. Sürekli öğreniyorum. Ben de müşteriye iyi hizmet etmek için çalışıyorum. Markalı projelerin ikinci eli olmanın avantajı var. Fenerbahçe gibi seçkin bir semtte emlakçılığa başlamak da benim için büyük avantaj oldu."


"Müşterilerimle olduğu gibi müşteri temsilcilerimle de iyi temaslar içindeyim. Müşteri temsilcisine de faydalı bir duruş sergiliyorum. Normal projelerde, aynı lisanı konuşuyoruz. Yaptığınız işin arkasında durabilmek çok önemli. Bugün, 5 yıl önce ev sattığımız müşteri bile bizi arayıp gerekirse hakkını soruyor. Bunun karşılığında gerekirse ona yardımcı olacağımızı da biliyor. O sıcak teması sağladık. 40 müşteri temsilcim, toplamda da 56 çalışanım var. En büyük özelliklerimizden biri kiralık ve satış kapamada, müşteriye bana ulaşılmak üzere bir mennuniyet formu verilmesi. O formu müşteri dolduruyor, zarfı kapatılıp doğrudan bana geliyor. En ufak şikayetle bizzat ilgileniyorum."


ABD’de 2 bin çalışanı olan emlak ofisleri var benim hedefim de büyük
Anadolu yakasındaki markalı emlak projelerinin ikinci eldeki adresi olan REMAX ABC ofisi brokeri Selami Arpacı, "Ben, REMAX brokeri olarak profesyonel sistemde en fazla franchise ofisine sahip birisiyim. 5 ofisteki 40 gayrimenkul danışmanıyla yine en fazla danışman kadrosuna sahip brokerim. Bu rakamlar Türkiye için belki rekor ama, hedeflerim daha büyük" dedi. Selami Arpacı, profesyonel bir emlak markasının ve markalı konut projeleri ile büyüme kararının önemine dikkat çekerken, "Bundan sonra da özellikle Ağaoğlu projelerinin ikinci eldeki adresi olmaya devam edeceğim. Ağaoğlu gibi marka projelerin hepsinde proje ofisi açmak istiyorum" dedi ve şunları kaydetti:


"Amerika’da en beğenmediğiniz ofiste bile 300 kişi çalışıyor. Bizim hedeflerimiz çok da abartılı değil. Orada 300 kişilik ofisler olduğu gibi, her sene 10 milyon dolarlık ofis cirosu, 2 bin çalışanı olan ofisler var. Amerikalılar böyle. En az çalışan 300, en fazla 2 bin çalışanlık ofisler var. Benim başarım sadece burada bir başarı olarak gözüküyor. Markalı emlak zincirlerinin Türkiye’ye geç geldiği veya erken geldiği tartışmaları var. Bence tam zamanında geldiler. Dünya emlak devleri 1996’da geldi. 1986’da gelmiş olsalardı sektör bu kadar gelişmeyebilirdi. AB’deki örneklere de bakın, doğru bir zamanda geldiğini görürsünüz. 1986’da mevcut emlakçılar bile güç ayakta duruyordu. O zamanlar insanlar evlerini kendisi alıp kendisi satıyordu. Yabancı marka ile alıp satmaya bence halk hazır değildi."


Bu siteler ’Doğru zaman, doğru proje doğru fiyat’ ilkesi ile çok kazandırdı
Markalı konut projelerinin ikinci ellerinde daire satmanın daha kolay ve zevkli olduğunu ifade eden Selami Arpacı, "Markalı projeler zaten çıkan haberlerden tanınıyor. İkinci ele düşen satılık veya kiralıklar için de insanları ikna etmek zor olmuyor; çünkü proje kendi reklamını yapıyor" diyor. Markalı projelerin ikinci elini pazarlayan emlak ofislerine sahip olmanın sorumluluk gerektirdiğini de ifade eden Selami Arpacı, şöyle devam ediyor:
İlgi hiç azalmıyor


"Bu tip projelerden daire alanlar kendisi de oturabiliyor; kiraya da verebiliyor veya prim yaptığına inandığı noktada satıyor. İkinci ellerini satmak kolay ama burada bizim sorumluluğumuz ortaya çıkıyor. Nitelikli sitelerin sakinleri de bu projenin profiline uygun insanlar olmalı. Bizim böyle bir sorumluluğumuz var. İlk REMAX ofisimi 2000 yılında açmıştım. Aynı yıl başka ofisler geldi. 2-3 yıl, bu açtığım ilk ofisleri oturtmayla geçti. Nitelikli konut projeleri bizim de büyümemizi sağladı. Batı Ataşehir satış ofisini 2007’de açtım. Başlangıçtan itibaren doğru zaman, doğru proje, doğru fiyat ilkesi çok kazandırdı. İlk çıktıklarında da ilgi gördüler, şimdi de ilgi görüyorlar."

Benzer Yazılar



Widget by Hoctro | Jack Book

0 yorum: