Emlak Broker - Mortgage Broker


Konut Kredisi Mortgage Kredi Faizi Emlak Piyasası Gayrimenkul Sektörü Haberler Makaleler Tavsiyeler Barındıran Kaynak Platform.Artık sitemize www.emlakbroker.com adresinden de ulaşabilirsiniz.

Istanbullu kira derdinde

Etiketler: |

Türkiye'deki toplam tüketim harcamasının yüzde 23.1'i İstanbul'da yapılıyor. İstanbullu en çok harcamayı kiraya yaparken, tüketimde en az payı eğlence ve kültür alıyor.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2005-2006-2007 yıllarının hanehalkı bütçe anketi sonuçlarını birleştirdi ve bölgesel düzeyde tüketim harcamalarının fotoğrafını çıkardı.

Sonuçlar, İstanbul'un toplam tüketimdeki ağırlığını ortaya koydu. Megakent, tek başına tüm bölgeleri geride bıraktı ve yüzde 23.1 virgül oranındaki tüketim harcamasıyla birinci sırayı aldı.

EN AZ HARCAMA EĞLENCEYE

İstanbul'da harcama grupları içerisinde en yüksek payı yüzde 31.5 ile konut ve kira harcamaları alırken, gıda ve alkolsüz içecekler grubu yüzde 20.6 ile onu izledi. Tüketimde en az payı ise yüzde 2.2 ile eğlence ve kültür aldı.

TATİL YÖRESİ EGE İKİNCİ SIRADA

Birçok tatil merkezinin yer aldığı Ege Bölgesi yüzde 15.1 ile ikinci, Akdeniz Bölgesi ise yüzde 12.6 ile üçüncü oldu. Kuzeydoğu Anadolu, toplamın sadece yüzde 2.2'si ile tüketimde en alt sırayı aldı. Ölçüm bölgelerinden Ortadoğu Anadolu'da tüketim yüzde 3.1, Doğu Karadeniz'de ise yüzde 4 olarak belirlendi.

GÜNEYDOĞU EN ÇOK GIDAYA HARCIYOR

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin tüketimdeki payı yüzde 4.2 olarak ölçülürken bölgede harcamalar içindeki en yüksek payı yüzde 39.3 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubu aldı. Bölgenin en düşük harcama payı ise yüzde 1.1 ile eğitim grubunda.

Konut, otel ve lokanta harcamalarına en yüksek payı İstanbul ayırırken, ulaştırma harcamalarında Ege, eğitim harcamalarında ise Batı Anadolu Bölgesi en yüksek pay ayıran bölgeler olarak belirlendi.

Benzer Yazılar



Widget by Hoctro | Jack Book

0 yorum: