Emlak Broker - Mortgage Broker


Konut Kredisi Mortgage Kredi Faizi Emlak Piyasası Gayrimenkul Sektörü Haberler Makaleler Tavsiyeler Barındıran Kaynak Platform.Artık sitemize www.emlakbroker.com adresinden de ulaşabilirsiniz.

Korsan Emlakçı'ya Dikkat

Etiketler: |


Didim Emlakçılar Odası Başkanı Osman Coşkun, Didim’de korsan emlakçıların sayısının yasal çalışan emlakçılardan iki kat fazla olduğunu belirterek, sahte belgelerle tapu düzenleyen korsan emlakçıların çok sayıda yerli ve yabancı vatandaşı mağdur ettiğini söyledi

Yabancılara mülk satışının 2003 yılında yeniden düzenlenmesinin ardından Türkiye’de mülk edinmek isteyen çok sayıda İngiliz vatandaşının tercihi olan Aydın’ın Didim ilçesinde İngilizlerin gösterdiği yoğun ilgi, beraberinde ilçede emlak ve inşaat sektörünü de hareketlendirdi.

Didim’de beş yıl içinde yaklaşık dört kat büyüyen emlak ve inşaat sektörünün, çarpık kentleşme, denetimsizlik ve rant gibi bazı sorunları beraberinde getirdiğini belirten, Didim Emlakçılar Odası Başkanı Coşkun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Didim’de son yıllarda emlak sektöründe yaşanan hareketliliğin ilçedeki emlakçı sayısını artırdığını söyledi. İlçede 680’i Emlakçılar Odasına kayıtlı olmak üzere yaklaşık 2 bin kişinin emlak işiyle uğraştığını anlatan Coşkun, rantın ve kazancın büyük olmasının Didim’de emlak sektörünü her geçen gün büyüttüğünü ifade eti.

Coşkun, "Sektördeki rantı gören herkes emlakçılık yapmaya başladı. Örneğin, barda çalışan garson, turist rehberleri ve emekli bile emlakçı oldu. Hiçbir kurumsal yapıya sahip olmadıkları için yaptıkları iş karşılığında vergi ödemeyen bu kişiler, sektörde kayıt dışılığa ve kuralsızlığa yol açtı" dedi. Emlak sektöründe kayıt dışı çalışanlara ‘korsan emlakçı’ ya da ‘ayakçı’ denildiğini aktaran Coşkun, şöyle devam etti:

"Bir telefon ve bir otomobil ile işlerini yürüten bu kişiler alıcı ile satıcı arasında ciddi anlaşmazlıklara yol açıyor. Kimi zaman sahte belgelerle tapu düzenleyen korsan emlakçılar çok sayıda vatandaşı mağdur edip, haksız kazanç sağlıyor. İngiliz vatandaşlarını, tapu dairesine gitmeden yaptıkları sahte satışlarla dolandıran bu kişiler, kendilerine tepki gösteren mağdur vatandaşları ise tehdit ederek sindiriyorlar. Tüm bunlardan dolayı da Didim’de vergisini düzenli veren, işini doğru yapan emlakçılara olan güven kayboluyor."

Kendilerinin her satıştan yüzde 3 yasal komisyon almalarına karşın, korsan emlakçıların komisyon oranlarını daha yüksek seviyelerde tutuğunu ifade eden Coşkun, bir ev satan korsan emlakçıların kimi zaman 10 ev satan yasal emlakçılardan daha çok kazandığını söyledi.

İngiliz emlakçı vergi rekortmeni

Didim’deki emlak gelirlerinin yüzde 60’ının yüksek komisyon oranları nedeniyle korsan emlakçıların elinde olduğunu aktaran Coşkun, "Sektörün bu kadar karlı olması burada yaşayan İngilizleri de cezbetti. Türklerle yaptıkları ortaklıklar sayesinde çok sayıda İngiliz vatandaşı burada emlakçılık yapmaya başladı. Bugün yaklaşık 50 İngiliz’in emlakçılık yaptığı Didim’de, 2005 yılında en fazla gelir vergisini emlakçılık yapan bir İngiliz’in vermesi de rantın boyutunun anlaşılması açısından dikkat çekici" diye konuştu.

Odaya kayıt zorunluluğu

Emlak sektöründeki kayıt dışılığın önüne geçmek ve sektöre belli bir standart getirme için çalışma içinde olduklarını aktaran Coşkun, kimsenin emlakçılık yapmasına karşı olmadıklarını, yasal sorumluluklarını yerine getirmek ve vergisini vermek koşuluyla herkesin emlakçılık yapabileceğini söyledi. Didim Belediye Meclisi’nin haziran ayı toplantısında ilçedeki bütün emlakçılara, emlakçılar odasına bağlanma zorunluluğu getirildiğini bildiren Coşkun, söz konusu zorunlulukla birlikte Didim’de emlak sektöründe kurumsallaşmanın ve bir standardın oluşmasının beklendiğini ifade etti.

Kayıt dışılığa karşı ‘Alo 189’

Aydın Vergi Dairesi Başkanı Mesut Yılmaz da, mesailerinin büyük bir bölümünü kayıt dışının önlenmesine ayırdıklarını belirterek, Didim’de emlak sektöründe yaşanan kayıt dışılığın önemli bir sorun olduğunu söyledi.

Kayıt dışılığın her yerde olduğu gibi Didim’de de vatandaşların duyarlı davranışları ile önlenebileceğini ifade eden Yılmaz, "Didim’de konut sahibi olan İngilizler, evlerini pansiyon gibi işleterek haksız kazanç sağlıyorlar. Bu işi İngiltere’den idare ettikleri için de bizim bunu saptamamız oldukça zor. Didim’de yaşayan vatandaşlar, emlak sektörü başa olmak üzere her türlü kayıt dışılığı ’Alo 189’u arayarak bize bildirebilirler. Çünkü, kayıt dışının önlenmesinin en önemli ayağı duyarlı vatandaşlar" diye konuştu.

Benzer Yazılar



Widget by Hoctro | Jack Book

0 yorum: